Prabusiri de avioane controversate si teorii conspirative

Posted by on oct. 14, 2014 in Diverse | 0 comments

Prabusiri de avioane controversate si teorii conspirative

Zborul 007 al Liniilor Aeriene Coreene. In septembrie 1983, zborul 007 a fost doborat de un avion de interceptare militar sovietic Su-15. La bordul Boeing-ului 747 erau 269 de pasageri si a patruns in spatiul aerian sovietic in timp ce zbura intre Anchorage si Seul. Avionul se afla la 320 de kilometri departare de cursul sau prestabilit cand a fost distrus. A fost cel mai controversat caz din istoria aviatiei moderne. Normal, reactia imediata a URSS a fost sa nege orice implicatii in accident.

Cand totusi au recunoscut ca l-au doborat au spus ca l-au confundat cu un avion de spionaj american. Un raport dat publicitatii in 1990 arata ca rusii nu au nicio proba concreta pentru a-si sustine teoria. Totusi americanii au stiut ceva. Au oprit o investigatie in curs a NTSB-National Transportation Safety Board-si au cerut ICAO-International Civil Aviation Organization-preia ancheta. Americanii din serviciile secrete au monitorizat avionul si s-au vazut neputiinciosi in a reactiona prompt cand acesta s-a prabusit subit. ICAO a concluzionat ca vina ii apartine echipajului din cabina avionului-eroare umana a fost invocata si ea. O alta problema pusa era prezenta la bord a congresmanului american Larry P. McDonald, un anti-comunist convins-el ar fi fost tinta atacului electronic al URSS. Altii spun ca avionul a deviat de la cursul sau prestabilit pentru a proba spatiul aerian sovietic si apararea lui. Americanii ar fi pus paie pe foc si ar fi indemnat URSS-oamenii fideli americanilor-sa doboare avionul pentru a spori ura impotriva rusilor. Dupa 10 ani, Rusia a dat publicitatii transcriptul convorbirilor din cabina unde erau pilotii si echipajul de zbor. Niciun corp intreg nu a fost recuperat din accident iar familiile continua sa lupte pentru a afla adevarul despre moartea apropiatilor.

Prabusirea Mull Of Kintyre. In iunie 1994 a avut loc cel mai mare dezastru aerian in care a fost implicaat un elicopter. Atunci au murit 29 de oameni dupa ce un Chinook s-a facut una cu pamantul. Pasagerii erau oficiali ai serviciilor secrete care urmau sa participe la o conferinta. Nu au mai ajuns. Concluzia rapoartelor preliminare a fost iarasi eroare umana pusa pe seama pilotilor distrati. Familiile pilotilor nu au crezut asa ceva si au demonstrat, cu ajutorul avocatilor, ca pilotii nu erau vinovati ci sistemul de pilotaj in care se bagasera atatia bani. Si in 2011, un judecator care avea cazul pe mana a spus acelasi lucru-nu pilotii au fost de vina. Ruta pe care se deplasa elicopterul era spre Inverness dinspre Irlanda de Nord. Loialistii conflictului din Irlanda de Nord ar fi crezut ca multi dintre pasagerii foarte importanti stiau ca lucrurile pe care le faceau erau o amenintare pentru pacea care se dorea in zona si le-au trebuit „inchise gurile” pentru a fi liniste de ambele parti.

FacebookGoogle+Twitter

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *