Posted by on Mai 24, 2017 in Auto - Moto | 0 comments

Cum supraalimentam motorul la vehicule mari

Pentru ce care nu stiu – turbosuflanta este o piesa in forma de melc care are un rotor si doua palete exact ca un ventilator. O paleta este actionata de care gazele de la esapament iar in miscarea lui antreneaza si o paleta depinde de turatia motorului. De regula la motoarele cu diesel – turbosuflanta intra in actiune la aproape 2000 de turatii. Ea se foloseste pentru a mari puterea motorului si va reduce intr-un anume fel masura consumului.

Atunci cand motoarele sunt supraalimentate scopul este in primul rand ca momentul motorului sau cuplul motorului sa fie marit, iar procedeele de supraalimentare sunt de mai multe feluri, simple sau combinate ele sunt: turbocompresorul, compresorul mecanic sau ambele combinate, care poarta denumirea de VW-TSI. Atunci cand are loc surpaalimentarea mecanica, cantitatea de aer este comprimata de catre un compresor mecanic ce va fi actionat in mod direct de catre motor.

In ciuda acestui aspect – din cauza pierderilor parazitare de conducere de a compresor are loc cresterea puterii de iesire, care va fi partial scazuta. Puterea de a conduce un turbocompresor mecanic este aproximativ pana la 15% din puterea totala a motorului. Astfel ca, fata de un motor cu aspiratie naturala, consumul de combustibil va fi mult mai mare, avand aceeasi putere de iesire la final. De exemplu la Mercedes, supraalimentarea se face intr-un mod mult mai interesant, ea avand loc numai dupa ce se depaseste un anumit prag de sarcina si de turatie. Pana sa ajunga acolo practic motorul merge exact ca si unul cu admisie normala.

In momentul in care are loc supraalimentarea cu gaze de esapament, o parte din energia gaselor de esapament este utilizata pentru a invarti o turbina chiar daca in mod normal ea ar fi fost irosita. Daca este montat pe acelasi ax cu turbina si un compresor de aer, apoi acesta va fi furnizat catre motor. Intre turbosuflanta si cuplarea mecanica a motorului nu este nici o legatura.

FacebookGoogle+Twitter

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *